Just another WordPress.com site

Aktiviti

Dalam aktiviti ini kaedah perbincangan akan dipraktikkan dan digunakan oleh guru :-

1. Guru akan mengarahkan pelajar untuk membahagikan pelajar kepada 4 kumpulan.

2. Selepas itu, guru akan memberikan tugasan yang berbentuk soalan perbincangan supaya para kumpulan dapat berbincang sesama mereka di dalam kumpulan masing-masing.

3. Pelajar hanya diberikan masa selama 10 minit untuk berdiskusi sesama ahli kumpulannya.

4. Apabila masa yang diberikan tamat, para kumpulan hendaklah melantik seorang pelapor atau ketua kumpulan bagi setiap kumpulan untuk membentangkan hasil perbincangan masing-masing di hadapan kelas.

5. Tujuan kaedah perbincangan ini dilakukan untuk melihat kepelbagaian pendapat dan idea oleh para pelajar lain serta mewujudkan nilai bekerjasama dan kepimpinan dalam setiap ahli kumpulan tersebut.

*************************************************************************************************************

Soalan Perbincangan:

Pada pendapat kamu, setelah mengetahui punca dan faktor-faktor berlakunya vandalism, wajarkah diberikan hukuman kepada orang yang melakukan atau terlibat dengan gejala vandalism (pemugut) ini dan mengapa? Huraikan berserta contohnya sekali.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s